top of page

Cum am slabit 12 kilograme


Cum sa citesti acest articol:

Pasul 1: Sa ai un pahar cu apa la indemana

Pasul 2: Bea paharul cu apa

Pasul 3: Revezi Pasul 1 dupa 45 de minute

A trebuit sa fiu in avion ca sa reusesc in sfarsit sa ma apuc si eu de scris acest articol. Cred ca este unul dintre favoritele mele pentru ca de cand am inceput sa fac sport, nu imi mai pot imagina viata mea altfel, si daca ar fi sa ramaneti cu ceva de la blogul meu, atunci mi-ar placea sa fie articolul acesta. Asa ca iata-ma aici, la bordul unui Boeing, cu picioarele inghetate si Groenlanda undeva mai jos, impratasindu-va cateva sfaturi.

Este de departe cea mai frecventa intrebare pe care o primesc. “Draga Ana, cum pot sa slabesc si eu cateva kilograme?/ Ce pot sa fac sa arat mai bine?”. Pe de o parte sunt extrem de fericita si mandra de voi pentru faptul ca vreti sa adoptati un stil de viata sanatos, insa exista si cealalta optiune pe care cred ca toate dintre noi au abordat-o la un moment dat si pe care poate o cautati (dar nu o veti gasi aici). Stiti voi, dietele de scurta durata. Mi s-a intamplat sa fiu intrebata si nu de putine ori cum se poate slabi 10-15 kg in 2 saptamani. Asa ca inainte sa trecem la partea frumoasa cu sfaturi si motivatie, as dori din suflet sa intelegeti ca eu promovez un stil de viata sanatos, nu schimbari sau diete de scurta durata. Am constientizat si eu acum mult timp ca oricat de frumoasa pare perspectiva de a slabi rapid prin infometare sau alte tertipuri care sa imi chinuie organismul, toate se intorc inapoi cu repercursiuni si mai mari. Asa ca hai sa ne bucuram de viata si de mancare si sa nu ma privim caloriile cu atat de multa ura.

Nu pretind sa fiu experta in acest domeniu, ci doresc sa va impartasesc experienta mea legata de slabit si fitness deoarece au alcatuit o perioada deopotriva chinuitoare si frumoasa. Pentru cel mai lung timp m-am luptat cu ideea de mancare si cu caloriile fara sa fiu constienta ca defapt nu mancarea e problema, ci felul in care o privesc eu. Nu am fost niciodata supraponderala si nici nu cred ca mi-ar fi venit vreodata ideea ca trebuie sa slabesc daca nu ar fi fost revistele Bravo/Cool Girl/Bravo Girl pe care le citeam cu sfintenie in bancile scolii inca de la 12 ani. Chiar si atunci treceam cu usurinta peste articolele despre cum sa dai burtica jos sau sa slabesti cateva kilograme pentru ca in mintea mea nu exista ideea ca sunt “grasa”. Dar cu timpul articolele s-au adunat, a aparut facebook-ul ,Instagram-ul, si inevitabil am inceput sa ma compar cu alte persoane. Si uite asa, ceea ce initial a inceput dintr-o vanitate, din dorinta de a arata intr-un anumit fel, dupa multe incercari nefericite am dat si peste drumul cel bun.

Poze mai vechi puteti gasi pe Instagram, dar ca sa va faceti o idee despre mine, haideti sa va fac un mic istoric al tuturor bazaconiilor pe care le-am incercat. Am 175 cm (daca imi lungesc umpicut gatul) si pentru cea mai mare parte a vietii mele, m-am mentinut undeva la 61 de kg. Este o greutate perfect normala si excelenta chiar as zice in conditiile in care mancam absolut tot ceea ce imi doream, fara restrictii, cu dulciuri si ocazionalele vizite la MecD. Am inceput sa imi pun problema greutatii in jurul varstei de 14 ani, stiti voi, varsta aceea la care te maturizezi dintr-o data si incep sa joace toti hormonii, ba te indragostesti, ba te dezindragostesti si tot asa. Inca nu existau retelele de socializare si cum nu aveam bani de dat la sala, am inceput sa alerg pe Bahlui. Surpriza insa, nu mi-a placut alergatul asa ca am apelat la cel mai vechi truc din carte: infometarea. Daca ati trecut si voi prin asta, stiti toate schimbarile majore psihice care se intampla atunci cand iti deprivezi organismul de mancare si mai ales glucoza, sistemul nervos cedeaza efectiv, incepi sa tremuri, devii irascibil, iritabil, nelinistit, fara pofta de viata. Oricat de mult incerci sa nu mananci, la un moment dat fiecare cedeaza si revine la vechile obiceiuri pentru ca ghiciti ce, nu putem supravietui fara hrana. Si inchipuiti-va pentru cateva secunde cum ar arata viata voastra daca v-ati infometa continuu, sumbra si fara vlaga de nimic. Pai mai are rost sa fii slaba daca nu ai puterea sa urci Copoul de-o plimbare?

Mi-am dat seama de acest lucru mult mai tarziu, dupa multe perioade in care am alternat alergatul cu dietele restrictive si numaratul caloriilor. Nu am ajuns nicaieri. Pana cand am inceput facultatea si am inceput sa citesc mai multe despre nutritie si un stil de viata sanatos. Am inceput sa mananc mai bine si sa merg la sala si sa imi dau voie sa iubesc mancarea si sa poftesc la toate. Mi-am redescoperit pofta de alergat si de viata, mi-am schimbat complet felul de a fi, am devenit mai activa si cu increderea acumulata mi-am facut un canal pe youtube. Iar acum sunt aici, pe blog, scriindu-va voua pentru ca stiu cat de nimicitoare este ideea de a slabi si imaginea corporala de sine. Iar daca eu am reusit sa trec peste acestea, sunt sigura ca puteti si voi. Trebuie doar sa aveti putina rabdare cu voi si corpul va va rasplati, va garantez! Daca ar fi fost usor… stitit vorba…

In continuare va voi impartasi cateva sfaturi care au functionat pentru mine insa ca intotdeauna, va sugerez sa cititi cat mai mult si sa descoperiti calea care vi se potriveste voua cel mai bine!

  1. Mancarea=Hrana. Mancarea este esentiala ca sa supravietuim si cred ca greseala cea mai frecventa este ca ne gandim din start la ce sa mai scoatem din alimentatie. Aici nu ma refer la acele categorii de mancare care stiti si voi ca sunt chiar contraindicate cum ar fi sucurile, mancarurile procesate sau snaksurille ci la grupele de alimente esentiale pentru noi, la carbohidrati, glucide, lactate sau carne. “De azi nu mai mananc paine/zahar/ciocolata/paste” suna cunoscut? Mie cu siguranta! Dar va invit din nou sa va imaginati perspectiva unei vieti fara ciocolata sau paste sau pizza. Vorbim aici despre schimbari care sa se intipareasca in felul vostru de a fi. De aceea este bine sa avem moderatie in tot ceea ce facem, inclusiv in dieta. Daca vrei ciocolata, mananca cateva bucatele, daca vrei pizza, rezerva-ti o zi in care sa te bucuri de ea si sa-ti scoti dorinta din sistem. Eu una daca nu imi urmez dorintele si le tin in mine, ajung sa am momente in care nu ma mai pot abtine si mananc mult mai mult decat daca as fi mancat ceva pe moment. Totul cu moderatie

  1. Apa este prietenul vostru cel mai bun! Apa plata, minerala, ceaiuri, supe sau orice fel de lichide va plac voua, mai putin cele imbogatite cu arome si E-uri. Nu numai ca hidrateaza dar ajuta si la eliminarea toxinelor, imbunatateste aspectul pielii si este aliatul numarul 1 impotriva celulitei! Mi-a luat ceva timp sa ma dezobisnuiesc de sucuri insa dupa ce am trecut la apa, parca nu mai suport celelalte bauturi acidulate. Plus ca totul are un gust mult mai bun atunci cand incepi sa mananci produse naturale, fara indulcitori J Papilele voastre gustative o sa va multumeasca! Incercati sa tineti mereu la voi o sticla cu apa, fie pe birou, fie in geanta, sau daca tot nu reusiti sa ajungeti la acei 2 litri pe zi, exista si aplicatii care sa va enerveze din 30 in 30 de minute cu notificari. Fun, nu? Iar daca vizitele la baie inca nu au devenit iritante, inseamna ca nu bei destul, haha.

  1. Perseverenta si motivatia. Va spun sincer, am momente in fiecare zi cand vreau sa abandonez toate ideile mele cu privire la un stil de viata sanatos si sa mananc tot ceea ce vad si apuc. Insa nu o fac, incerc mereu sa imi controlez gandurile si sa imi aduc singura aminte de toate momentele prin care am trecut deja si unde am ajuns prin efortul meu. De aceea am poze cu progresul meu si urmaresc persoane pe youtube care ma motiveaza sa continui si sa raman puternica. Iar la sfarsitul zilei, dupa ce trec prin atatea tentatii cu brio, am cea mai puternica senzatie de implinire si multumire fata de mine, care iar ma umple de motivatie. E ca un feedback pozitiv (apropo de medicina), toate deciziile bune pe care le iau ma indruma sa iau si mai multe decizii bune. O sa aveti multe tentatii pe parcurs insa va garantez ca rezultatul final va fi mult mai satisfacator decat o placere de moment. Puterea sta in mintea voastra. Amintiti-va in fiecare zi de ce sunteti pe acest drum si unde doriti sa ajungeti. Faceti poze pentru progres, urmariti persoane care va motiveaza, petreceti mai mult timp cu cei care au aceleasi preocupari sanatoase sau... faceti-va prieteni noi. Lumea de la sala este de obicei foarte prietenoasa si nu stii niciodata cand ai nevoie de un plasture la alergat sau un servetel.

Sportul. Cum am spus mai sus, sportul (in orice cantitate) nu va intrece niciodata nutritia in ceea ce priveste rezultatele insa asta nu inseamna ca nu are un rol major. Daca dieta influenteaza cat de multa greutate pierdeti, sportul va influenta felul in care corpul vostru va arata. Acestea fiind spuse, un corp bine definit si tonifiat va arata mereu mai bine decat un corp netonifiat dar care are aceiasi greutate. E o diferenta uriasa! De cand am inceput sa lucrez cu greutati am observat o diferenta semnificativa in felul in care bratele mele arata. Deltoizii contureaza foarte frumos umerii iar tricepsii iti subtiaza bratele si ascund pielea aceea care atarna cand iti tii bratele paralele cu podeaua. Abdomenul este mult mai suplu, picioarele nu mai sunt ca jeleul, si spatele este mult mai drept. Miscarea va va complimenta frumos stilul de viata si pe langa beneficiile fizice veti observa o diferenta si in felul in care ganditi si linistea interioara.Am inceput sa merg la sala acum 3 ani si daca initial a fost iadul pe pamant, dupa 3 saptamani m-am indragostit de tot ce inseamna aerobic si miscare. Acum nu imi mai pot imagina viata mea fara putina miscare, imi da o alta stare, ma face sa ma simt mai energica si usoara. Daca inainte eram ferm convinsa ca sala este numai o pierdere de bani, acum este un stil de viata. Pe langa beneficiul clar ca ai mult mai multe aparate cu care sa lucrezi, mai exista si partea psihologica. Este total diferit sa lucrezi intr-un mediu in care toata lumea lucreaza si face sport, te umple si pe tine de motivatie. Plus ca temperatura este constanta si ai toate utilitatile la indemana. Iar daca dai bani, parca iti vine sa te duci, nu? :DAsta nu inseamna ca nu poti face sport acasa sau afara. Pentru 5 ani am alergat afara si am facut exercitii acasa uitandu-ma la Cassie pe youtube (Blogilates). Iar astazi gasiti pe internet o multime de clipuri cu ore de aerobic si exercitii pe care le puteti adapta oriunde va aflati. E adevarat ca este mai dificil sa dai totul din tine cand esti acasa, este cald si merge pisica printre picioare, insa atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, nimic nu iti poate sta in cale.

  1. Rabdare. Schimbarea necesita timp. Ai rabdare cu tine si cu corpul tau. Seteaza-ti goluri de scurta durata dar si de lunga durata ca sa ai mereu senzatia ca ai reusit sa faci ceva productiv. Cred ca cel mai dificil lucru va fi sa iti antrenezi mintea sa inteleaga ca acest proces este de lunga durata si ca victoriile mici dar constante sunt cele care fac diferenta. S-ar putea sa dureze o saptamana ca sa vezi rezultate, s-ar putea sa dureze o luna sau trei luni, important este sa continui si sa nu te lasi daca nu obtii rezultate imediat. Iar daca fizicul se vede mai greu, energia si dorinta de munca cu siguranta se va imbunatati! Nu mai spun de beneficiile pentru sanatate si sistemul cardio-vascular.

Stiu ca probabil nu e nimic nou aici si ca ati auzit aceleasi lucruri de zeci de ori insa adevarul este ca nu exista un secret pentru a slabi. E doar sport si nutritie si o intreaga aventura ca sa reusesti sa le balansezi pe amandoua. Am invatat atat de multe despre mine si despre puterea mea de munca in acesti trei ani si am devenit mult mai puternica. Rezultatele mele la facultate s-au imbunatatit si parca am devenit mai sociabila, imi doresc sa fiu mai mult afara si pe langa oameni optimisti si frumosi. Cum am spus, e un stil de viata! Daca ar fi fost usor...

Sper ca nu v-am plictisit iar daca ati avut rabdare sa cititi tot va imbratisez cu drag si va multumesc inca o data ca sunteti alaturi de mine. Ma gasiti pe youtube si pe Instagram daca vreti sa tinem legatura si nu uitati sa va abonati la blog ca sa primiti primii notificari atunci cand postez ceva. Iar daca ati observat dezacorduri sau greseli, e probabil din cauza turbulentelor si a copilasului de langa mine care imi mananca acum alunele. Dar macar nu plange nimeni J

Va pup!

Ani


Medicina 1
Anchor 1
bottom of page